logo
ויטמינים לנשים

7 ויטמינים מומלצים לאישה העסוקה

הנה משהו שאת בטח שומעת המון: תשמרי על הגוף שלך בריא כי יש לך רק אחד כזה. תישני טוב, תעשי הרבה ספורט ותאכלי הרבה פירות וירקות (בעדיפות של חמישה צבעים בכל יום).

אבל אם אני לא כזו מושלמת? מה אם אני עסוקה בלימודים? קריירה? ילדים??
תמיד קינאתי בבחורות הבריאות האלה, הבחורות שלא שותות אלכוהול או מעשנות, שמכינות לעצמן כל בוקר שייק בריאות, הן לא אוכלות ג'אנק פוד ולפחות שלוש פעמים בשבוע עושות פעילות גופנית אינטנסיבית.
אבל אל תרגישי רע עם עצמך, בחורות כאלה נמנות רק בכ-7% מהאוכלוסייה.
אנחנו, 93% הנותרות לא מושלמות. החיים שלנו נהיים יותר ויותר דרשניים וחומריים. הכל צריך להיות עכשיו ומהר וטוב. אנחנו לומדות, עובדות, מטפלות ובעיקר עסוקות כל הזמן. כל העומס הזה גורם לנו לפעמים קצת לשכוח משהו מאוד חשוב- הגוף שלנו. אנחנו נזכרות בזה בדרך כלל רק כשאנחנו לא מרגישות טוב. אם מתחיל לנשור לנו השיער, אם אנחנו חולות או עייפות.

בעוד ההמלצות התזונתיות הן לגברים ולנשים כאחד, הצרכים של הנשים משתנים בכל הקשור לויטמינים וזה בגלל שהאנטומיה שלנו שונה משל הגברים, צרכי הגוף שלנו שונים.
ללא ספק רוב הנשים בישראל סובלות מחוסר בויטמינים ולכן נדרשות לצרוך אותן אם לא דרך התזונה דרך תוספי התזונה.
לקריאה נוספת

אז איזה ויטמינים הכי חשובים לנו הנשים העסוקות?

 

מולטי ויטמין לנשים

מה זה: כדור בעל פורמולה של מינרלים וויטמינים שונים המותאמים לצרכי הנשים. נוסחה הכוללת חומצה פולית, ברזל, סידן ועוד דברים חשובים וטובים.
למה זה טוב: כיוון שהגוף שלנו מקבל את מגוון הויטמינים והמינרלים החשובים להם זקוק ויודע להפטר מהשאריות בדרך הטבעית שלו.
מהטבע: אכילה נכונה ומגוונת של כל אבות המזון באופן יום-יומי.
איך לקחת: עדיף עם האוכל.

רוטס של אלטמן

מה זה: קפסולה בעלת ויטמינים ומינרלים שונים הכוללים ברזל עדין, אבץ וגופרית אורגנית (MSM)
למה זה טוב: חיזוק, עיבוי ובריאות השיער.
מהטבע: בעיקר במזונות טריים ובעיקר בפירות, ירקות, בשר, דגים ובחלב ומוצריו.
איך לקחת: טבליה אחת ביום עם שתיה לפני השינה. מומלץ לשמור במקרר לאחר הפתיחה.

 ברזל פלוס פמינה

מה זה: תוסף ברזל המותאם במיוחד לנשים הזקוקות לתוספת ברזל. בכל קפסולה יש ברזל ביסגליצינאט המכונה "קל לעיכול" מכיוון שתופעות הלוואי שהוא גורם להן כגון עצירויות וחוסר נוחות בקיבה- הן מעטות במיוחד.
למה זה טוב: חוסר בברזל יכול לגרום לאנמיה, עייפות, חולשה ועוד.
מהטבע: בשר, דגנים, חילבה, טחינה, סויה, זרעי פשתן, דלעת ועוד.
איך לקחת: קפסולה אחת ליום, אחרי או יחד עם האוכל.
לקריאה נוספת על ברזל

שמן נר הלילה

מה זה: שמן המופק מזרעי צמח הנקרא נר הלילה ומכיל כמויות רבות של GLA- חומר התורם להיווצרות חומצות שומן חיוניות הנקראת חומצה ארכידונית מסוג אומגה- 6.
למה זה טוב: עוזר לייצור הורמונים, תרומה לבניית התאים ושמירה על גמישותם, הורדת כולסטרול, תמיכה המערכת החיסונית ועוד הרבה דברים טובים אחרים.
מהטבע: צמח נר הלילה הצמח נפוץ במישור החוף וברבות מקרקעות חול הים שלאורכו.
איך לקחת: עם האוכל.

סידן ציטראט

מה זה: סידן הוא מינרל אשר ידוע בתור תוסף שכיח בגופנו.
למה זה טוב: בנייה וחיזוק של העצמות. שמירה על הלב, תפקוד מערכת העצבים, קרישת הדם, מערכת החיסון ועוד.
מהטבע: פרג, אצות ים, זרעי דלעת, שומשום, שקדים, חומוס, טחינה, ברוקולי ועוד.
איך לקחת: קפסולה אחת אחרי האוכל (בעדיפות שלא תהיה ארוחה חלבית).

טלפון וי-פמינה

 

פרוביוטיקה

מה זה: קפסולה בעלת חיידקים טובים הנקראים לקטובצילוס אצידופילוס.
למה זה טוב: החיידקים שומרים ומגנים עלינו מבעיות בדלקות השתן והנרתיק. בנוסף, הם גם יעילים למערכת העיכול.
מהטבע: דגנים מלאים, ירקות ופירות אך בעיקר-יוגורט.
איך לקחת: קפסולה אחת עם האוכל או כחצי שעה אחרי האוכל.

ויטמין D

מה זה: ויטמין המסייע בעיקר לספיגת הסידן בגוף.
למה זה טוב: צפיפות העצם- מחלת ה אוסטיאופורוזיס ומחלות נוספות.
מהטבע: בעיקר מהשמש, ניתן לקבלו גם ממזונות נוספים אבל הערך קטן ביותר.
איך לקחת: לפי המלצת הרופא
לקריאה נוספת

נכון שאנחנו לא מושלמות אבל כמו שהמשפטים הנדושים אומרים: "אנחנו זה מה שאנחנו אוכלים" ו"גופנו הוא מקדשנו" ו"יש לנו רק גוף אחד" צודקים בסך הכול.
אז קחי לך הפסקה קטנה, תאכלי, תישני, תעשי ספורט והכי חשוב- תשמרי על עצמך.

ויטמינים לנשים

Facebook YouTube Instagram